Just nu har vi väldigt högt tryck på beställningar och leveranser kan därför ta lite längre tid än vanligt.
Ni som bor i Skåne eller har vägarna förbi och vill hämta upp era beställningar själva är välkomna - skicka ett meddelande så ordnar vi det!
Låt 2024 vara ett grönskans år 🌱

Refund policy

REKLAMERA VARA
 
Trädgårdsdags rekommenderar Kunden att alltid kontrollera varan vid leverans för att säkerställa att den är riktig och felfri. Vid fall av skadad vara vid mottagen leverans ska bild/-er tas direkt vid tillfället som skadan upptäcks och skickas till oss på Trädgårdsdags. Vid reklamation skall Kunden kontakta Trädgårdsdags via kontakt@tradgardsdags.nu och uppge ordernummer och orsak till reklamation. Därefter kommer Kunden överens med Trädgårdsdags om hur retur och ersättning skall hanteras.
 
ÅNGER/ÖPPET KÖP OCH RETUR
 
Kundens ångerrätt (ångerfristen) gäller enligt Konsumentköplagen under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag Kunden tog emot varan. Kunden bekostar alltid returfrakten. Önskar Kunden skicka varor i retur behöver Kunden alltid kontakta Trädgårdsdags via kontakt@tradgardsdags.nu innan varorna skickas. Kunden har 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen.
För att ångerrätten skall gälla skall varan kunna säljas som ny och varan samt originalförpackning återlämnas i väsentligen oförändrat skick.
 
Vid utövande av ångerrätten måste Kunden först kontakta Trädgårdsdags kundservice via kontakt@tradgardsdags.nu och uppge ordernummer, vilken produkt som önskas återlämnas samt orsaken till utövandet av ångerrätten.
 
Återbetalning av varan skall ske av Trädgårdsdags snarast, alternativt senast 30 dagar från den dag då Trädgårdsdags tog emot returen. Returkostnaden betalas av Kunden. Returen skall skickas till den adress som Kunden och Trädgårdsdags i kontakt med varandra kommit överens om. Vid retur av enbart del av order återbetalas inte leveranskostnaderna.